استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

همایش بزرگ مادران و دختران در حرم مطهر رضوی برگزار شد | معرفی الگوی دختر مسلمان + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۴۰۱۱
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
همایش بزرگ مادران و دختران در حرم مطهر رضوی برگزار شد | معرفی الگوی دختر مسلمان + فیلم
نخستین همایش بزرگ مادران و دختران با عنوان "همراه مادرم" با هدف بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 دبیر اجرایی همایش «همراه مادرم» که صبح امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: تکریم دختران مهمترین هدف برنامه «همراه مادرم» است و از این جهت رواق امام خمینی(ره) را ویژه این مراسم اختصاص دادیم و صفر تا صد اجرای برنامه از مجری‌، قاریان قرآن، دکلمه خوانی، گروه سرود و دیگر بخش های برنامه توسط دختران اجرا می‌شود. 

فاطمه سادات هاشمی با بیان اینکه این همایش به مناسبت گرامیداشت شهدای گوهرشاد و بزرگداشت هفته عفاف و حجاب برگزار شده است افزود: حجاب و پوشش اسلامی از نعمت‌های بزرگی است که متنعم به آن هستیم و به واسطه اجرای این برنامه قصد معرفی الگوی دختر مسلمان را به همه داریم. 

هاشمی تشریح کرد: حدود چهار هزار نفر از مادران و دختران در این مراسم حضور یافتند که در این برنامه از دختران دعوت کردیم به همراه مادرانشان شرکت کنند تا چادر و حجاب، این امانت الهی را از دست مادرانشان هدیه بگیرند.

زیست عفیفانه مایه آرامش جامعه است

استاد و پژوهشگر حوزه زنان نیز در این مراسم به حادثه تاریخی گوهرشاد اشاره کرد و گفت: حفظ عفت از نشانه‌های یک زن متعالی است. ملاک عفت، زیست سالم درست و مبتنی بر شریعت و عقلانیت است. مدار عفت به انسان حکم می‌کند لباس درست بپوشد، درست رفتار کند و درست با خود و دیگران تعامل داشته باشد. 

فائزه عظیم زاده اردبیلی با بیان این مطلب که اهمیت نقش زن و مادر در دیدگاه اسلام جایگاه رفیعی است، اظهار کرد: آموزه‌های دینی زنان را به زیست عفیفانه دعوت می‌کند در حالیکه فرهنگ و رسانه و حتی برخی فیلسوفان غربی، زن را کالا معرفی می‌کنند و آنان را شهروند درجه دو تلقی می‌کنند. این در حالیست که در تعالیم دینی اسلام، مرکز ثقل یک زیست عفیفانه، مادر است. 
 
عظیم زاده اردبیلی در خصوص ویژگی‌های جامعه عفیف بیان کرد: آرامش، دستاورد و نتیجه جامعه عفیف است. امروز در دنیا پدیده‌ای به نام عفیف زندگی کردن مولفه یک خانواده سالم و ایمن است و در چنین خانواده‌ای ما دیگر شاهد خیانت زن و شوهر نیستیم. 

این استاد دانشگاه به مقوله هوش معنوی اشاره کرد و ادامه داد: امروز در مطالعات علمی و پژوهش‌های بشری ثابت شده کسانی که هوش معنوی بالایی دارند دارای عفت هستند. هوش معنوی باعث می‌شود انسان‌ها رفتار سازگارانه و امیدوارانه با محیط دارند. به انجام رفتار‌های دینی میل دارند، صادق و درستکارند. مادر عفیف زمینه را برای تربیت یک جوان عفیف، باهوش، با استعداد و سازگار و منطبق با آموزه‌های بشریت تربیت می‌کند.

وی تاکید کرد: امروزه غرب که داعیه دار تمدن است، به جای توجه به پدیده مقدس ازدواج و تشکیل خانواده، جوانان را به سمت پدیده‌های نامتعارف ازدواج و ارتباط‌های بدون ضابطه زن و مرد و ازدواج با حیوانات، اشیا و همجنس بازی ترغیب می‌کند.

عظیم زاده اردبیلی افزود:، اما ازدواج در دین متعالی، بستری برای رشد و تربیت نسل جوان است که بتواند جامعه‌ای مترقی و رو به پیشرفت را تشکیل دهد. ازدواج، بخش مهمی از زیست عفیفانه است که برای زن ایرانی، تشخص، منزلت و حریت قائل است. مردی که غیرت دارد از همسر و دختر و مادر خود محافظت می‌کند و اجازه دست درازی فرهنگ غرب را به ناموس خود نمی‌دهد. 

در پایان این مراسم نیز از تابلوی نقاشی بانوی هنرمند، سمانه متولی رونمایی شد که این اثر به صورت نمادین به موضوع حجاب می‌پردازد. 

متولی در مراسم رونمایی از تابلوی خود گفت: حیا در زن مهم است و حجاب یکی از نماد‌های آن است و نشان دهنده رفتار و حیای یک زن است. من با این تابلو قصد داشتم اهمیت این موضوع را نشان دهم و بگویم بانوی ایرانی به قدری با ارزش است که بتواند از استعداد و توانمندی‌های خود به درستی استفاده کند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->